Sunday, 31 July 2011

selamat datang RAMADHAN..


..SALAM RAMADHAN..
kepada semua umat islam di serata dunia..
marilah kita sama2 mencahayakan bulan puasa kali ini dengan
penuh amalan2 yang mulia..


banyak keistimewaan bulan RAMADHAN ni..

1. BULAN AGUNG yang dipenuhi dengan berbagai jenis amalan ibadah (puasa ,tarawih sedekah iktikaf,doa,munajat,tadarrus,dan sebagainya)

2.BULAN KEAMPUNAN, RAHMAT DAN KEBERKATAN dan janji perlepasan dari api neraka

3.BULAN PEMBERSIH JIWA melalui munajat,taubat ,doa dan sebagainya serta dapat meningkatkan sifat sabar ,tabah ,belas kasihan dan sebagainya

4.
BULAN YG DI DALAM NYA ADA LAILATUL QADAR
 yang lebih baik dari seribu 1000 bulan

5. BULAN PERMULAAN AL-QUR'AN DI TURUNKAN
6.BULAN PINTU SURGA DI BUKA DAN PINTU NERAKA DI TUTUP
7.BULAN SYAITAN DI IKAT DAN DI BELENGGU

8.BULAN PAHALA DAN IBADAH DI LIPAT GANDAKAN .
amalan sunat di kira sebagai pahala amalan fardhu dan amalan fardhu pahalanya di gandakan sehingga 7000 KALI GANDA.


p/s: lama x update..
       bz sket..
       da tanam azam nk solat taraweh penuh taun ni,,
       hahahah..
       taun ni best sgt,,dpt puase ngn family..

Tuesday, 12 July 2011

salah ke perempuan xpandai masak??

aku rase entry kali ni khas untuk 
KAUM LELAKI..
renungkanlah..

aku SOKONG 200% dgan tajuk untuk entry kali ni..
SALAH KE PEREMPUAN
 XPANDAI MEMASAK??
perempuan selalu DIKUTUK jika x taw memasak..
tapi
macam mane plak LELAKI YG X BOLEH JADI IMAM??
okay jek kan,,
tak adil kan,,
bukan ke menjadi imam itu KEWAJIBAN sebagai seorang lelaki..
tetapi memasak itu sekadar keperluan bg seorang isteri untuk memikat hati suami...
bg lelaki tidak sempurna seorang perempuan kalau xtaw memasak..
betul ke??
macam mane pulak dgn LELAKI??
bukan ke syarat utama suami mesti boleh menjadi imam..

so..  
lepas ni kaum lelaki jgn nak salahkan jek perempuan xpandai memasak taw..
CERMIN dlu diri tu..
KAMI ni bukan xpandai masak..
cume xde masa saje..
tapi masakan perempuan lah yg palink sedap!!
betul x??
biase org akan igt MASAKAN EMAK kan,,
emak tu kan PEREMPUAN...


p/s: sumber di edit  dr  sini..[terima kaseh]
       xde kawan kat umah g jalan2 ngan mak n adik..
       bez..
       xctednya nak g MELAKA bersama mereka..

Thursday, 7 July 2011

alhamdulillah..

setelah sebulan lebih aku bekerja keras untuk dapatkannya.. 
..akhirnya..
AKU BERJAYA!!!!
aku da berjaya lulus ngan cemerlangnya dalam ujian memandu!!!
..Alhamdulillah..

ni markah untuk UJIAN JALAN RAYA..
nasib bek dpat JPJ ngan tersangat r bek..
kami berborak sakan dalam keta tu..
hahahha..best!!!
..Alhamdulillah..

ni pulak untuk ujian untuk PARKING..
nasib bek mase kat atas bukit keta x twon balik!!
..Alhamdulillah..

terima kasih kepada WONG sekeluarga..
sebab telah mengaja aku
 dari ZERO kepada HERO bawa keta..
lepas ni lg senang r aku nk jalan jauh2..
hahhaha..
[abez r keta abah]

p/s: berusaha bersungguh-sungguh..


Sunday, 3 July 2011

renungkanlah..

aku nak share sumtink lah untuk entry kali ni..
penah x korang terfikir nape kadang2 kita rase rumah kita tu cam ada je yg x kena..
ape org kate tu..
...TAK DE NUR...

nak katakan kita x bca Al-Quran..
baca..

nak katakan x sembahyang..tipu..
SOLAT TU KAN TIANG AGAMA..
mstilah ada..

tp nape rase cam x lengkap jugakan..

pernah x korang terfikir akan menghormati sesuatu yang MULIA..
itulah yang kurangnya dalam setiap rumah..
walaupun kita anggap benda tu remeh..
tp sebenarnya..
yg remeh tulah yg akan menjadi sesuatu yg sgt serius jika dikumpul..

sebagai contoh..
byk rumah skng suka letak ayat-ayat Al-Quran kat dinding rumah dowg..
xsalah..SGT BETUL..
yg salahnya..
cuba bayangkan rumah  yg bertingkat2 tu..
dowg mestilah nk letak ayat2 tu kat semua tingkatkan..
tp..kalo de ltak kat tgkat bawah,,bila kita nek tgkat atas..
kita akan pijak ayat-ayat tu kan???
BETUL X??

macam mane NUR tu nak masuk..
bukan ke kita taw yg sume ayat2 suci tu dtgnya dari Al-Quran..
dan Al-Quran pula ltaknya di tempat yg pling tggi..

Sama juga dgn buku..
dalam buku tu pastinya terkandung byk ilmu..
dan ilmu itu sgt MULIA..
benda yg mulia perlu dihormati..
so..letakkanlah buku tu di tempat yg tggi..


renungkanlah..


walaupun nampak mcam remeh
 tp sebenarnya ianya 
PENTING..


p/s:da 2 ari parents xde kat umah..
      susah sgt..
      byk lg kena blajar!!!




Saturday, 2 July 2011

imam muda..

nak story skit pasal org kampung aku..hahaha
skng ni kat kmpung aku kecoh pasal org kampung masuk IMAM MUDA..
masuk FINAL lg..
[nak tumpang glamour sket r..hahaha ]


inilah dia IMAM MUDA NAZRUL..
asal org FELDA MAOKIL,segamat johor..
kalo kowg nak taw umah de SEKANGKANG KERA jek taw ngan umah aku..haha
sape x bgga org kampung sendiri masuk tv kan..
aku pon  bgga taw..
skng ni SATU MALAYSIA taw FELDA MAOKIL..
alhamdulillah..
ingat lagi dulu2..
kami sama2 masuk nasyid taw..hheheh


tahniah kepada beliau...
walaupun hanya meraih tempat kedua
tetapi beliau adalah yang terbaik..
inilah dia pejuang muda yang bakal memimpin umat islam ke jalan yang benar..
ALLAHUAKHBAR!!!!!

P/S: lama xupDate blog,,demam,,
       ni akibat teringin sgt nk mkn durian r..
       hahhah..amek kau..twoz demam.
       syukur,alhamdulillah..
       demam tu kan ujian dr ALLAH..
       kalo ALLAH  bg kita ujian maksudnya
       DIA syg kat kita..