Saturday, 21 July 2012

kerana mulut..

'kerana mulut badan binasa'

kita selalu dipesan supaya jaga mulut masa bercakap dengan org..jangan smpai mengguris hati org lain..
binasa nanti badan...
kadang-kadang org ketawa bila dengar kita bercakap tapi kadang-kadang kita tak tahu yang ade yang terasa dengan kata-kata kita tu..
dalam keadaan kita tak sedar..

tapi semua orang buat silap..
takkan kerana silap kita 'itu' kita dipersalahkan selamanya...
takkan kerana silap kita 'itu', kita bergaduh..
takkan kerana silap kita 'itu', menjadi pemutus sesuatu hubungan silaturahim..
takkan kerana silap kita 'itu', kita tak layak diberi peluang kedua..

tak layak ke manusia yang buat silap 'itu' dimaafkan..??
diberi peluang kedua..

sejahat-jahat manusia ade baiknya..
sebaik-baik manusia ade jahatnya..

biar org lihat kita jahat di luar..tapi jangan pula kita jahat di dalam..

**********               ___________________________________                   ***********

p/s: still hopping..
      i'm still need u..as my bestfriend.



Saturday, 21 January 2012

..hang out..

assalamualaikum..
today mlas nk taip byk2..
nk upload pic jek..
td hang out ngn mereka..

even just 4 org..
tp cam nak pecah bilik karoke tu kitowg melalak..
mulanya nk g melawat mall segamat,
tp xde pe.
malas..

 terima kaseh kepada si 'Dia' yg blnje kami 
..Double Prosperity McD..
..aku da mmg kempunan..
..nak rase yg DoubLe..

..kepada kwan2 ku yang laen..
..sory x smpat nk hangout ngn kowg..
..aku ade hal kna balik awal..
..especeially..

..Group "Thirteen" ghost..

"kami Gorgeous"


..homerOom TeRsengal..

..mereka bertiga yang sama2 sengal dlu..

..cLassmate matrik terbengong..

..meMbe Maokil..

..and sume kawan-kawan aku yg laen..
..yang sma2 wut jahat dlu.
..yang sma2 wut baek.
..aku sius windu kat kowg sume..

note: td g melawat mak faeqa..
        msuk icu.denggi.
        moga selamat sehat!!
        esok nk packing..
        gerak jb.lusa grak balik penang..


Friday, 20 January 2012

..entry khas untuk piQah...

assalamualaikum..
entry kali ni aku buat khas untuk kawan aku yg x malu request
aku wut entry pasal de..hahahha
(gurau je)

..entry ni untuk NursyafiQah Yusof..
.. ni lah si dia yg minta aku wut entry khas untuk dirinya..
..hahahha..
..de ni dlu Classmate aku merangkap kawan baik aku yang sgt sengal..
de ni konon nya baik..
tapi sengal macam aku gak..
aku rindu kat ko piqa..
meh lah twon penang!!

hahaaha..actually kami berempat..

..arni..piqah..effa..

aku rase antara kami...effa la yg paling sopan skali...
hahhaha..
dan aku mestilah yg paling bising skali..

..dan inilah yang paling kecuh skali..
..kami bertiga yang xboleh berpisah..

..serius rindu gler ngn mereka..
..sorilah x dapat hang out ngn kowg...
..aku kna balik penang cepat..
..sori sgt..
..pnt kan kowg plan..

.. inilah praktikum aku yg sgt2 sengal..
..kuliah 2 praktikum 12..
..KOLEJ MATRIKULASI JOHOR..
..praktikum yang paling bermasalah dlu..
..cakap jek praktikum 12 mesti lecture knal..
..ahhahahha..


..Rindu gler kat kamu sume..
..gelak sma2..kuat..
..bergosip.. berbabeque..

nilah mulut2 yang kuat bergosip!!
..tp tertinggal lagi..
..syeby.aidakecik.mariah..


..ingat lagi button ni sume..
..sius cantik..
..setiap sowg dapat satu..
..dan aku dapat..
..hahahah...
...xpyah cakap lah...

note: piqa aku da wut da entry ni untuk ko!!
        esok nak hang out ngn manah n izzah!!
        xcted nk karoke...hehehe,,
        nak testing suare....




Thursday, 19 January 2012

..nikOn d5100..

sius Cantik gler nikon ni..
aku suke gler tgok..
..NIKON D5100..

sape nak bagi pinjam wet..
Rm 1999..
cantik harga de..
caMera cam ni sesuai untuk org yg ketiggian de cam aku..

actuaLLy aku slalu slalu ade problem kalo nk amek gambar..
lg2 kalo rmai owg,,time nk kna selit2..
da la aku pendek..
nak kna tertonjit-tonjit(camne nk eja ni)
sakit kaki taw,,

this is my wish!!
try hard to get this..
BErsungguh-sungguh NAb!!

NOte: cari tiket nak balik penang xdapt..
           sakit mata stalker blog org mlm ni..
           tetibe rase rindu dengan si 'Dia'..


Wednesday, 18 January 2012

dirumah....

seteLah Lma aku xbaLik rumah...
akhirnya...
"sAya Di RuMah"

wALaupon cuMe ade mase seLama 7 hari jek aku di Rumah...
tApi..
aku berNekad nk Abeskan mase nGan FAmiLy jek..
nk sWoh mak msaK macam2...
LAuk2 Feveret...
antaRanya..
..sayur urap..
ni makanan Jawa...

ikan bawal masak merah..

daN benDa yaNg PaLing suke SkaLi aku wUt
iaLah
makan Rambutan Atas PokoK...
fresH..!!!
suke sAngat..

aLhamDuLiLLAh..
memang ReZeki aku KaLi ni baLik kebetuLAn puLak musim RambuTan..
suke saNgat..
KaLo kaT penang sna susaH tol nk Cari sume tu..

nk cTEr PasaL DuriaN r..

sBnaRnya aKu sgt Suke mkaN duriAn ni..
Tapi entah Kenapa 1 Ari ni aku Makan durian ni sAmpai 
terMuntah-muntah..
aKu Rase tiMe tu,
 Tersangat r Rugi sUme duRian yg aku mkn tu...
da La sikit jek...
xTaw Nape aku leyh jadi Camtu..
Maybe Durian seGamat ngn Durian PenanG Lain kot..
hahahhaha...


Note: Arini g beli brg ngn Mak...
      suke sangat coz mak yg bayar..
      hahahha..lama x rase camtu..
      sori mak..(jahatnya)
         
     >nak cter pasal lgkawi..tp xde gmbar nk upload
      tlah tggu "MEREKA-MAREKA" upload lah..









Wednesday, 14 December 2011

~jumpe lagi~

assalamualaikum..

rasenya da bebulan-bulan x post kat blog ni....
skng ni aku sedang belajar kat Usm.....
susahkan rupanya duk kat U ni...
pening pale....
bkan cam kat matrik dlu....
serius pening gler pale aku nk selesakan diri kat sni,..
cam ne ni...
final exam 2 minggu lagi..tp aku x study pape..


skng ni aku rase aku da kehilangan diri aku yang sebenarnya...
dlu aku seorang yg terlalu sgt aggresive dan skng aku tersangat looser..ahahha
(xdelah looser sgt)..
tp aku nk diri aku blek...
Nab yang dlu....mane??
i will try mybest.to find it!!!!


Sunday, 31 July 2011

selamat datang RAMADHAN..


..SALAM RAMADHAN..
kepada semua umat islam di serata dunia..
marilah kita sama2 mencahayakan bulan puasa kali ini dengan
penuh amalan2 yang mulia..


banyak keistimewaan bulan RAMADHAN ni..

1. BULAN AGUNG yang dipenuhi dengan berbagai jenis amalan ibadah (puasa ,tarawih sedekah iktikaf,doa,munajat,tadarrus,dan sebagainya)

2.BULAN KEAMPUNAN, RAHMAT DAN KEBERKATAN dan janji perlepasan dari api neraka

3.BULAN PEMBERSIH JIWA melalui munajat,taubat ,doa dan sebagainya serta dapat meningkatkan sifat sabar ,tabah ,belas kasihan dan sebagainya

4.
BULAN YG DI DALAM NYA ADA LAILATUL QADAR
 yang lebih baik dari seribu 1000 bulan

5. BULAN PERMULAAN AL-QUR'AN DI TURUNKAN
6.BULAN PINTU SURGA DI BUKA DAN PINTU NERAKA DI TUTUP
7.BULAN SYAITAN DI IKAT DAN DI BELENGGU

8.BULAN PAHALA DAN IBADAH DI LIPAT GANDAKAN .
amalan sunat di kira sebagai pahala amalan fardhu dan amalan fardhu pahalanya di gandakan sehingga 7000 KALI GANDA.


p/s: lama x update..
       bz sket..
       da tanam azam nk solat taraweh penuh taun ni,,
       hahahah..
       taun ni best sgt,,dpt puase ngn family..